Natuurouders

Op onze school vinden we het belangrijk om naast de biologielessen in de groep, kinderen bewust te laten worden van de natuur. In iedere groep wordt jaarlijks minimaal één buitenexcursie georganiseerd door de natuurouders in overleg met de leerkracht. De natuurouders zijn er om de leerkrachten te ontlasten in het organiseren van lessen over natuur en milieu, duurzaamheid en voedsel. Zij hebben hiervoor een cursus gevolgd via de gemeente Tholen.
In de kleutergroepen wordt jaarlijks aan de hand van de thema’s herfst en lente een eekhoorntjes pad in het bos georganiseerd en een bloembollentocht door het dorp. Van mei tot en met september werken de kinderen van groep 2 wekelijks in de moestuin die onderhouden wordt door de natuurouders.